Landing Page, czyli inaczej mówiąc strona lądowania, to pojedyncza strona internetowa, która ma jeden konkretny cel. Najczęściej wyświetlana jest użytkownikom, którzy kliknęli w reklamę banerową, link sponsorowany, kreacje na Facebooku albo inne źródło reklamy w Internecie.
Skutecznie sprawdza się podczas sezonowych promocji oraz jednorazowych akcji marketingowych, takich jak np. wypełnienie formularza, pobranie e-booka albo zapis na webinar. Usunięcie niepotrzebnych elementów strony i jej szybkie ładowanie pozwala zwiększyć szansę na konwersje.
Jak powinna wyglądać skuteczna strona Landing Page?
Nawet najlepiej przygotowana kampania reklamowa może nie przynieść zadowalających efektów, jeśli nie poświęcimy odpowiedniej uwagi stronie Landing Page. Niestety nie istnieje jeden uniwersalny szablon, który da gwarancję sukcesu. Jest jednak wiele ogólnych zasad, do których warto się zastosować podczas projektowania strony lądowania.
Najważniejsze zasady podczas tworzenia Landing Page:
zachęcający nagłówek – pierwszym elementem na stronie docelowej, na który zwraca uwagę większość odbiorców, jest nagłówek. Musi on zachęcać do przeczytania pozostałego tekstu,wypisanie korzyści – jasno należy przedstawić wszelkie korzyści, jakie płyną z pobrania darmowego lead magnetu, zapisu na webinar, zakupu produktu lub usługi,zdjęcie – wysokiej jakości obraz powinien przedstawiać to, co klient otrzyma,opinie – bardzo często pozytywne rekomendacje podnoszą konwersje,design – musi być nowoczesny, ale jednocześnie prosty i nieskomplikowany,formularz zapisu – może być widocznie od razu na stronie lub pojawiać się dopiero po kliknięciu w przycisk,wezwanie do akcji – nowym osobom, które pierwszy raz odwiedzają stronę lądowania, należy dokładnie opisać, co mają zrobić. Czy mają pobrać raport, zapisać się na webinar, czy dokonać zakupu.
W jaki sposób stworzyć stronę przechwytującą?
Do stworzenia strony Landing Page najlepiej jest wykorzystać wysokiej klasy kreator stron. W ten sposób będziemy mieli bardzo duże szanse na uzyskanie maksymalnego zwrotu z zainwestowanych pieniędzy w reklamę.
Tego rodzaju profesjonalne narzędzia marketingowe oferuje Freshmail.pl. W edytorze dostępne są różne, gotowe szablony, które natychmiast można wykorzystać do kampanii promocyjnych.
Ponadto strona zintegrowana jest z autoresponderem, dzięki czemu w jednym miejscu mamy wszystkie niezbędne elementy do skutecznej reklamy. Dodatkowo kreator jest bardzo łatwy w zarządzaniu zawartością strony, dzięki czemu każdy bez problemu dostosuje ją do własnych potrzeb. Witryna automatycznie również dopasowywana jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.