Audi TTS to jeszcze więcej sportowych genów niż w Audi TT pierwotnej wersji tego modelu, która swoją nazwę zawdzięcza wyścigowi „Tourist Trophy” odbywającemu się corocznie na wyspie Man. Audi TT produkowane jest przez koncern Audi AG z Ingolstadt od roku 1998, kiedy to ruszyła produkcja pierwszej generacji modelu, aż do dnia dzisiejszego, kiedy w produkcji jest generacja trzecia. Trzecia generacja Audi TT zaprezentowana została na Geneva Motor Show w 2014 roku i w tym samym roku ruszyła produkcja modelu. Wtedy też właśnie na targach motoryzacyjnych w Genevie zaprezentowano wersję Audi TTS. Tą sportową odmianę poznać można po czterech końcówkach układu wydechowego, dyfuzorze oraz osiemnastocalowych kołach.
Samochód wyposażony jest w stały napęd na cztery koła Quattro, dzięki czemu kierowane jest jeszcze więcej mocy na tylne koła, co czyni jazdę jeszcze bardziej dynamiczną. Audi TTS przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 4, 9 sekundy, ja jego prędkość maksymalna to 250 kilometrów na godzinę.
Audi TTS to sportowiec wagi lekkiej-wynik udanej metamorfozy kompaktowego samochodu w zadziorne, agresywne coupe. Daje ono nie tylko olbrzymią frajdę z jazdy, ale też jest ekonomiczne w utrzymaniu.
Dwulitrowy turbodoładowany silnik Audi czyli 2, 0TFSI 310KM 228kW w wersji z nadwoziem coupe generuje średnie spalanie na poziomie 9, 8l/100km, przy czym w przypadku oszczędnej jazdy minimalne średnie zużycie paliwa może wynosić 7, 7l/100km, zaś nieco rozrzutniejsi kierowcy, posiadacze tak zwanej „ciężkiej nogi” muszą liczyć się ze średni zużyciem paliwa wynoszącym około 12, 9l/100km. Według deklaracji producenta średnie zużycie paliwa wynosi 7, 0l/100km.
Warto pamiętać, że średnie zużycie paliwa i związane z nim koszty zależne jest od szeregu czynników, takich jak teren, po którym się poruszamy aoraz styl jazdy osoby prowadzącej samochód, oraz także od pojemności i mocy silnika a nawet od masy samochodów. Audi TTS dzięki parametrom technicznym a także niewielkiej masie jest samochodem stosunkowo ekonomicznym w utrzymaniu.