Szare i standardowe formy ogłoszenia stały się w dzisiejszych czasach bardzo mało atrakcyjne. Raz za razem dodawano elementy, które poprawiłyby atrakcyjność i zaczęły wzbudzać większe zainteresowanie. Ogłoszenia w rameczkach, kolorowe tła to w chwili obecnej za mało aby podbić rynek. Fotografia ogłoszeniowa to trend, który zapoczątkował, że ogłoszenia na nowo stały się atrakcyjne. Nikt nie lubi kupować kota w worku i zasada “jak zobaczę to uwierzę” w ciąż działa. Nie wyobrażamy sobie zakupu np. samochodu bez wcześniejszego jego obaczenia, czy np. domu bądź mieszkania. Nie trzeba długo szukać, aby odszukać jakiekolwiek formy ogłoszeniowe ze zdjęciami a niekiedy z całymi foto-galeriami – często spotykane w Internecie. Jak widać za nim oddamy nasze ogłoszenie do druku bądź zmieścimy je w Internecie zastanówmy się czy nie przydało by się nam zdjęcie poprawiające naszą ofertę pod względem estetyki. Warto jednak wiedzieć nie wszystkie nośniki ofert dysponują możliwością zamieszczania zdjęć – czy foto-galerii.