Wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło szansę dla rozwoju polskiej oferty turystycznej. Dzięki inwestycjom takie miasta jak np. Kraków czy Zamość mogły przeprowadzić renowację zabytków, co przyciąga większą ilość turystów. Programy typu „Postaw na turystykę” pozwoliły mniejszym miejscowościom zdobyć środki na stworzenie bazy noclegowej i zainteresować ludzi swoimi atrakcjami. Postęp w tej dziedzinie widać zwłaszcza w statystykach przyjazdów gości zagranicznych. Nasz kraj jest coraz chętniej odwiedzanym miejscem przez ludzi z innych zakątków świata. Nowoczesne hotele, bogatsza oferta aktywnego wypoczynku oraz promocja własnej marki poza granicami naszego kraju podnoszą nasz wizerunek wśród obcokrajowców. Przedsiębiorcy przekonali się, że warto inwestować w turystykę. Również Polacy coraz chętniej podróżują i to przekłada się na zainteresowanie miejscami dotąd nieznanymi. Jest to szansa dla mniejszych miejscowości, gdzie ciekawa oferta turystyczna może przyciągać potencjalnych gości. Wystarczy mieć jakiś pomysł, postarać się o środki unijne i można stworzyć odpowiednią bazę noclegową. Może to być recepta dla regionu na wyjście z trudnej sytuacji.